sobota, 24 sierpnia 2013

Zawsze bądź wierny tylko sobie...


“ Urodziłeś się jako oryginał,
nie umrzyj jako kopia. ” — John Mason


Wędrowcze. Zawsze i wszędzie bądź wierny tylko sobie!
Na nic dla Ciebie słowa :
Musisz to mieć...
Jesteś tego warta... to tylko lansowane społecznie i medialnie mity.
Nie pozwól nikomu mówić czego Ty jesteś wart. 
I bez czego nie będziesz wart... czego?
Właśnie czego?!
Jedyne co musisz, to mieć wiedzę, że największą wartością jesteś TY SAM.
Twoje człowieczeństwo. Tego nie pozwól zmienić.
Nie pozwól sobie "wtłoczyć" kłamstw, które pochodzą z loży szyderców. 
Nie bój się być sobą. Bo jesteś jedyny i niepowtarzalny. 
  
...Lindsey Mead Russe - 10 rzeczy, które chciałabym przekazać mojej dziesięcioletniej córeczce...

 1. Uszczęśliwianie ludzi, których kochasz nie jest Twoim zadaniem. Nie musisz uszczęśliwiać ani mnie, ani swojego taty, ani brata, ani przyjaciół. Słowo daję: nie musisz, a w dodatku… i tak nie możesz.

2. Twoja fizyczna odwaga jest Twoją siłą. Proszę, nie przestawaj cieszyć się światem i doświadczać go poprzez Twoje ciało: biegaj, skacz, wpinaj się, rzucaj. Uwielbiam patrzeć, jak śmigasz po boisku albo dumnie zwisasz na drabince, albo wspinasz się po gałęziach wysokiego drzewa. Fizyczna aktywność i nowe wyzwania – to samo zdrowie i zdobywanie mistrzostwa.

3. Nigdy się nie bój mówić o swoich pasjach. Bywasz zakłopotana, że wciąż lubisz bawić się lalkami i martwisz się, że koleżanki będą się z Ciebie śmiać. Nikt, kto dokucza Ci z powodu tego co uwielbiasz robisz nie jest Twoim prawdziwym przyjacielem. To trudne, ale ważne.

4. W porządku jest nie zgadzać się ze mną i z innymi ludźmi. Wiem, że masz już swój własny punkt widzenia na różne sprawy i bardzo chciałabym go poznać – tak jak inni ludzie, którzy Cię kochają. Oczywiście nie chciałabym, żebyśmy wszczynały walki, ale gdy naprawdę czujesz, że nie mam racji – proszę, powiedz mi o tym. Wiesz, że przyznaję Ci często rację i przepraszam Cię za moje zachowanie kiedy zdaję sobie sprawę, że nie miałam racji. Twoje widzenie świata jest ważne i cenne. Nie bój się go wyrażać.

5. Jesteś taka piękna. Twoja twarz zawiera w sobie teraz malutkie dziecko, którym byłaś – i młodą kobietę, którą tak szybko się stajesz. Moje oczy i dołeczek w podbródku i kolory Twojego taty tworzą wyjątkową, unikalną Ciebie. Wiem, że w procesie kształtowania samoświadomości Ty także natkniesz się na lansowane społecznie i medialnie mity piękna. Z całego serca proszę Cię: nie trać z oczu Twojego własnego piękna, które w dużej mierze pochodzi z faktu, że masz kontakt z własnym sercem i duszą.

6. Czytanie jest ważne. Jak wiesz, jest to jedna z moich ulubionych form spędzania wolnego czasu i jest mi bardzo miło i jestem dumna, że podzielasz tę pasję. Identyfikowanie się z bohaterami książki, wślizgiwanie się do innego świata i wędrowanie po nim w najwspanialszy z możliwych sposobów – tej umiejętności nigdy się nie zatraca.

7. Nie jesteś mną. Jesteśmy do siebie bardzo podobne, ale Ty jesteś sobą: całkowicie, kompletnie, w pełni. Wiem o tym, słowo daję, nawet jeśli czasem zdarza mi się na chwilę zapomnieć. Wiem, że oddzielanie się ode mnie jest jednym z najbardziej fundamentalnych zadań w Twoim procesie dorastania, który przecież już się rozpoczął. Bardzo się tego boję: tej przestrzeni, tego dystansu, tego najważniejszego oddzielenia, ale chcę, żebyś wiedziała, że ono jest ważne. Będę tutaj bez względu na wszystko, Grace. Czerwona linia, która nas łączy, będzie się rozciągać. Wiem, że będzie. A gdy to przejście już nastąpi, pojawi się między nami nowa, jeszcze większa bliskość. Po prostu to wiem.

8. Prawie nigdy nie chodzi o Ciebie. Mam na myśli to, że gdy ludzie zachowują się w sposób, który Cię rani albo sprawia, że czujesz się niepewnie, to niemal na pewno ma to związek z czymś, co dzieje się wewnątrz nich i nie ma nic wspólnego z Tobą. Sama wciąż zmagam się z tym. Jestem bardzo uważna, by nigdy nie mówić Ci, że jesteś „zbyt wrażliwa” albo „nie martw się już” gdy widzę, że czujesz się zraniona. Wierz mi, wiem, jak uczucia mogą pokroić serce na plasterki – mimo, że głowa myśli zupełnie inaczej. Ale może – może – w tych trudnych chwilach pomoże Ci pamięć o tym, że niemal zawsze ludzie zmagają się z własnymi demonami, nawet gdy wpadną na Ciebie przypadkiem…

9. Nie istnieje nikt, kto mógłby być dla Ciebie całym światem. Bądź bardzo ostrożna obdarzając kogokolwiek taką mocą. Podejrzewam, że starasz się poradzić sobie z gryzącą Cię czasem samotnością – jeśli tak jest, odziedziczyłaś to po mnie. To uczucie, jak nazywa je Virginia Woolf, „pustka w samym sercu istnienia” – jest po prostu częścią życia. Próbując ukoić ten ból przy pomocy innych ludzi (czy czegokolwiek innego: jedzenia, alkoholu czy innych zagłuszających zachowań, o których istnieniu nie masz jeszcze pojęcia) to sprawa z góry przegrana: nikt nie podoła temu zadaniu, a Ty możesz czuć się rozczarowana i – co gorsza – mieć wrażenie, że ta samotność zawsze z Tobą będzie, bez względu na wszystko. Ja uczę się szanować ją i akceptować, jako część tego, kim jestem. Mam nadzieję, że będę umiała pomóc Ci zrobić to samo.

10. Staram się z całego serca. Wiem, że nie jestem wystarczająco dobra i nie jestem mamą, na jaką zasługujesz. Jestem niecierpliwa i omylna i podnoszę głos. Przepraszam. Kocham Ciebie i Twojego brata bardziej, niż kogokolwiek na świecie i zawsze chciałabym umieć być dla Was lepsza. Przyznaję, że nie zawsze podoba mi się Wasze zachowanie i od razu Wam o tym mówię. Ale codziennie, każdego dnia, kocham Was każdą cząsteczką mojego istnienia. Bez względu na wszystko.


[Lindsey Mead Russe - 10 rzeczy, które chciałabym przekazać mojej dziesięcioletniej córeczce ]



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz POJAWI się PO ZATWIERDZENIU...