środa, 11 listopada 2015

I jeszcze jeden i jeszcze raz.

Nawyk – w terminologii psychologii zautomatyzowana czynność (sposób zachowania, reagowania), którą nabywa się w wyniku ćwiczenia (głównie przez powtarzanie)./Wikipedia/


W powtarzaniu jest MOC, czyli... nawyki.

Według psychologów i ekspertów wprowadzenie w nasze życie nawyków trwa od 20 do 70 dni.
Ale w praktyce najczęściej jest to okres 30 dni.
Czy to jest dużo czy mało? Krótko czy długo?

30 dni dla siebie ..warto?
Warto!

Wędrowcze zapewne nie odkryję Ameryki, kiedy powiem Ci, że: w powtarzaniu jest MOC.

Ile to razy usłyszałeś że, jesteś ...xxxx... i co, miało moc?
Miało! Czasami - niestety - miało.

Powtarzanie wymaga pokory, cierpliwości i  przede wszystkim WYTRWAŁOŚCI.
Czasem trzeba pokonać trudności, samego siebie, ale dla osiągnięcia założeń, celów, warto. Chcę zaproponować, abyś Ci stracił głowę i odczarował to," niestety miało moc".

Wyobraź sobie, że musisz dojść do polany na której rosną poziomki, nazbierać ich (cel dobroczynny)...
Droga, którą idziesz jest długa, ale jeśli skręcisz i pójdziesz troszkę w bok, możesz dostać się tam szybciej.
Musisz co prawda minąć krzaczory i wysoką trawę, ale... będziesz tam znacznie szybciej.
I co, pewnie skusi Cię ten pomysł... szybciej do celu? Podjąłeś decyzję. Wchodzisz.
Jest trudno, ale dajesz radę. Uff.. doszedłeś i zaoszczędziłeś tyyyle czasu. Super.
Nazbierałeś poziomek ( cel dobroczynny). Wracasz, idziesz nową ścieżką, i nazajutrz i  następny i następny, dzień. Pod koniec " poziomkowego sezonu" stwierdzasz, że "udeptałeś" nową ścieżkę przez las.
Znacznie krótszą i dzięki temu twoje zbiory na cel dobroczynny były dla Ciebie łatwiejsze.

Tak właśnie jest z kształtowaniem nowych nawyków, które polega na systematycznym powtarzaniu danej myśli, czynności. Wtedy w miejsce starego, negatywnego nawyku staje nowy, dobry zwyczaj.
30 dni dla siebie ... warto?
Warto!

Weźmy taką myśl, która wędruje za Tobą krok w krok... "jestem beznadziejny".
Jeśli znów "odwiedzi" Cię taka myśl, przekieruj ją i zastąp. Niech nowa stanie się afirmacją.
"Ok. Popełniłem błąd, ale teraz wiem, co zrobię, aby uniknąć go na przyszłość"

Istotne jest, aby budując dobre, pozytywne myśli, komunikaty, unikać słowa "NIE".
Bo nasz wspaniały komputer, którym jest nasz mózg go nie rejestruje.
( "Ok. Popełniłem błąd, "NIE" popełnię go w przyszłości").
Przykład?
- NIE wyobrażaj sobie teraz, że trzymasz w ręku dojrzałej, żółtej cytryny i NIE wyobrażaj sobie jak kroisz ją ostrym nożem, NIE wyobrażaj sobie jak z  jej wnętrza wypływa stróżka pysznego, kwaśnego soku.
I... ?
Co trzymałeś w dłoni...?
Powtórzmy: Istotne jest, aby budując dobre, pozytywne myśli, komunikaty, unikać słowa "NIE". 
Nasz wspaniały komputer, którym jest nasz mózg go nie rejestruje.

Skoro powtarzane myśli i nasze przekonania "zapisują się" w naszej podświadomości, a nasze życie staje się ich odbiciem, to... powtarzajmy, twórzmy nowe, dobre nawyki .
30 dni dla siebie ..warto?
Warto!

Nabieraj mocy... bo kropla drąży skałę.

Powtarzanie ma MOC!
POWTARZANIE ma moc! 
POWTARZANIE MA MOC!

Jak tego dokonać?
Może załóż sobie OTI czyli "Osobistą Tablicę Inspiracji" lub OTO "Osobistą Tablicę Ogłoszeń".
Na tablicy przyczep napis np. Kokos ma moc!
Na pulpicie laptopa wstaw zdjęcie z hasłem : Kokos ma moc!
Twój telefon ma wspaniałą funkcję, powitanie, wpisz: Kokos ma moc!
Wszędzie, nawet z lodówki nich wyskakuje:  Kokos ma moc!
W końcu moc kokosa przekona Cię na tyle, że pójdziesz do pobliskiego sklepu ze zdrową żywnością i nabędziesz słoiczek magicznej kokosowej wspaniałości.

Dlaczego uparłam się na kokos?
Bo jest WSPANIAŁY! I ma moc :)

 ************************* 
Jak powtarzanie stało się RYTUAŁEM.
CZYLI PRAKTYKOWANIE CODZIENNOŚCI.

Zawsze chciałam oczyścić organizm żuciem oleju.  
Chciałam było słowem kluczem i trwało dość długo.
Zbyt długo.
Aż, wreszcie postanowiłam, JUŻ DZIŚ!
I tak oto wypracowałam nowy, dobry nawyk.
Korzyści.
1- Jestem z siebie dumna.
2- Polepszył mi się zmysł węchu
3- Polepszył mi się zmysł smaku
4 -Wybielała mi kość zębowa!
5- Oczyszczam organizm
5 - Wierzę, że można.

Tak oto... codzienne powtarzanie stało się RYTUAŁEM. 

Wędrowcze czy "dręczy" Cię podobny problem?
Chciałbyś... i to słowo jest słowem kluczem?
Może masz cel i niestety, trudno do niego dojść ...

Wydepcz nową ścieżkę, krok po kroku.
Wyrób w sobie nawyk. NAWYK, bo on pozwali Ci wytrwać!

Nabieraj mocy... bo kropla drąży skałę.

Niech MOC będzie z NAMI!


Twoje NAWYKI mogą Ci służyć lub być przeciwko Tobie ...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz POJAWI się PO ZATWIERDZENIU...